Eric Hoekman

In mijn functie als orthopedisch adviseur vind ik het belangrijk te achterhalen wat de klant wil. We bespreken samen de mogelijkheden en beperkingen van een voorziening. Klanten mogen alles aan me vragen en bespreekbaar maken. Door goed naar elkaar te luisteren, kan ik de klant een goed advies geven en weet de klant waar hij aan toe is.

Ik vind het mooi dat ik met het leveren van een hulpmiddel soms heel basale dingen weer mogelijk maak voor een klant en zijn levensgeluk vergroot. Soms gaat het dan om dingen waarvan je zelf allang bent vergeten hoe belangrijk ze zijn.

Een succesmoment voor mij is wanneer een klant na een lang en moeizaam traject bij een controle zegt dat het helemaal goed is. Een klant die veel indruk op me maakte is een man met een dubbele onderbeenamputatie. Ik maakte prothesen voor hem. Tijdens het afscheid in het revalidatiecentrum fluisterde hij trots dat hij die ochtend voor het eerst sinds zijn ongeluk het urinoir kon gebruiken in plaats van de wc.